| |
Hvad jeg går og laver i forummet.
Temaer må kun åbnes af admin og redaktører.
I må gerne besvare indlæg.
Redaktører: crawack, Stidsen, Administrator
af crawack » 22. jul 2010, 11:46
Jeg kan i øjeblikket ikke få det til at virke, men man har lov til at oprette sig som bruger her: http://www.rc-modeltruck.dk/rcbilleder/index.php
og derefter uploade sine billeder så man kan linke til dem i stedet.
-

crawack
- Site Admin

-
- Geografisk sted: Solbækgård, Mjels
- Salgskarakter: 0 (0%)
- Fødselsdag: 20. aug 1970
- Salgskarakter: 0
-
af Skovbjerg » 23. jul 2010, 23:47
Hejsa.. Hvordan går det med fejlen,er du ved at have fundet den ??? Jeg har prøvet at oprette mig på siden du lagde link ud til men den bekræftigelses mail jeg får er bare blank så kan ikke logge ind 
Mvh. Erik. MSN eskovbjerg@live.dkProud Member of the Rejeckted Mini Truckers(Chapter Denmark) 
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
- Geografisk sted: Troldhede
- Salgskarakter: 21 (100%)
- Fødselsdag: 14. dec 1973
-
af crawack » 24. jul 2010, 00:09
Skovbjerg skrev:Hejsa.. Hvordan går det med fejlen,er du ved at have fundet den ??? Jeg har prøvet at oprette mig på siden du lagde link ud til men den bekræftigelses mail jeg får er bare blank så kan ikke logge ind 
Hej Erik Nej, den er ikke fundet og bliver det nok heller ikke. Jeg har aktiveret dig og Jakob (R-480) manuelt, havde lige overset at den danske oversættelse manglede et par ting. Hvis man ikke får en bekræftigelsesmail, kan det også tænkes den er havnet i et spamfilter. I kan nu logge ind og oprette et album hvor i så kan uploade de billeder i måtte have lyst til (der har med RC Trucks at gøre selvfølgelig) 
-

crawack
- Site Admin

-
-
af Skovbjerg » 24. jul 2010, 00:15
crawack skrev:Skovbjerg skrev:Hejsa.. Hvordan går det med fejlen,er du ved at have fundet den ??? Jeg har prøvet at oprette mig på siden du lagde link ud til men den bekræftigelses mail jeg får er bare blank så kan ikke logge ind 
Hej Erik Nej, den er ikke fundet og bliver det nok heller ikke. Jeg har aktiveret dig og Jakob (R-480) manuelt, havde lige overset at den danske oversættelse manglede et par ting. Hvis man ikke får en bekræftigelsesmail, kan det også tænkes den er havnet i et spamfilter. I kan nu logge ind og oprette et album hvor i så kan uploade de billeder i måtte have lyst til (der har med RC Trucks at gøre selvfølgelig) 
Formidabelt Bjarne..så må jeg jo lige se om jeg kan hitte ud af det..  men det er da trist hvis ikke du finder problemet for det er da ikke helt optimalt at skulle linke til ens billeder 
Mvh. Erik. MSN eskovbjerg@live.dkProud Member of the Rejeckted Mini Truckers(Chapter Denmark) 
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af crawack » 24. jul 2010, 14:38
Skovbjerg skrev:Formidabelt Bjarne..så må jeg jo lige se om jeg kan hitte ud af det..  men det er da trist hvis ikke du finder problemet for det er da ikke helt optimalt at skulle linke til ens billeder 
Nej det vil jeg give dig ret i, men set ud fra mit synspunkt giver det mig en masse ekstra arbejde og ventetid hver gang forummet skal upgraderes eller flyttes. I øjeblikket er der tilknyttet 28.000 billeder til forummet der fylder 8,3 gb. Det tager ca. 2 - 3 dage hvor computeren bare står og tykker filer igennem til og fra internettet. Hvis jeg lægger billederne eksternt undgår jeg de 8,3 gb og kan nøjes med at flytte de 180 mb som forummet i sig selv fylder.
-

crawack
- Site Admin

-
-
af skinkemaster » 25. jul 2010, 13:06
crawack skrev:Skovbjerg skrev:Formidabelt Bjarne..så må jeg jo lige se om jeg kan hitte ud af det..  men det er da trist hvis ikke du finder problemet for det er da ikke helt optimalt at skulle linke til ens billeder 
Nej det vil jeg give dig ret i, men set ud fra mit synspunkt giver det mig en masse ekstra arbejde og ventetid hver gang forummet skal upgraderes eller flyttes. I øjeblikket er der tilknyttet 28.000 billeder til forummet der fylder 8,3 gb. Det tager ca. 2 - 3 dage hvor computeren bare står og tykker filer igennem til og fra internettet. Hvis jeg lægger billederne eksternt undgår jeg de 8,3 gb og kan nøjes med at flytte de 180 mb som forummet i sig selv fylder.
Troede i var gået videre fra 56 k modem dernede i Sønderjylland. :D
//Skinke - Casper
Proud Member of Sjælland vs Jylland - Maraton til 50.000(Chapter Sjælland)
En del af DDIGS
-

skinkemaster
- Bilist med trailer

-
- Geografisk sted: Hedehusene
- Salgskarakter: 1 (100%)
- Fødselsdag: 24. maj 1989
-
af crawack » 25. jul 2010, 14:50
skinkemaster skrev:Troede i var gået videre fra 56 k modem dernede i Sønderjylland. :D
Det er vi skam også skinke, vi er så rige at vi tager den højeste hastighed TDC kan tilbyde..................... Sølle 8 mbit 
-

crawack
- Site Admin

-
-
af nielsenstar » 25. jul 2010, 17:23
crawack skrev:skinkemaster skrev:Troede i var gået videre fra 56 k modem dernede i Sønderjylland. :D
Det er vi skam også skinke, vi er så rige at vi tager den højeste hastighed TDC kan tilbyde..................... Sølle 8 mbit 
20 mbit det virker 
RIGTIGE MÆND HAR KROGHEJShttp://vognmand-s-n.tk/MVH.LasseTEAM NIELSEN'S MODELERSCANIA 6x4 R620 krog hejsProud Member of the Rejected Mini Truckers(Chapter Denmark)
-

nielsenstar
- Bilist med trailer

-
- Geografisk sted: Ganløse
- Salgskarakter: 3 (100%)
- Fødselsdag: 6. nov 1995
-
af Skovbjerg » 26. jul 2010, 18:24
crawack skrev:skinkemaster skrev:Troede i var gået videre fra 56 k modem dernede i Sønderjylland. :D
Jeg har da en 25/25 du kan komme op og låne... 
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af crawack » 26. jul 2010, 20:17
Så skulle problemet med upload af mængde billeder være løst.
-

crawack
- Site Admin

-
-
af Kronborg » 27. jul 2010, 00:18
Hej
det var meget beder før hvor man kunne se billeder på forum, i stedet for at skal oprettet sig som bruger på en anden side, jeg ved da jeg kommer aldrig til at se eller ligge noget ind mere, fordi jeg gider ikke det bøvl men der er vi jo så forskellig heldigvis
MVH Mikael Kronborg Tlf 23954037 En Løgn er svær at huske, men sandheden kommer man længst med !!!! Proud Member of the Rejected Mini Truckers(Chapter Denmark) 
-

Kronborg
- Bilist med trailer

-
- Salgskarakter: 14 (100%)
- Fødselsdag: 8. maj 1978
-
af Skovbjerg » 27. jul 2010, 06:34
Kronborg skrev:Hej
det var meget beder før hvor man kunne se billeder på forum, i stedet for at skal oprettet sig som bruger på en anden side, jeg ved da jeg kommer aldrig til at se eller ligge noget ind mere, fordi jeg gider ikke det bøvl men der er vi jo så forskellig heldigvis
Giver dig 10000000 % ret Kronborg,det er noget bøvl og det gør jo egentlig også forummet lidt kedeligt hvis der ikke er billeder herinde 
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af crawack » 27. jul 2010, 08:28
Man kan meget nemt bruge andre sider til at lægge billeder ind, men jeg sletter ikke de billeder der ligger på rc-modeltruck.dk/rcbilleder igen.
Jo, det har været nemt at fylde de første 8 gb billeder på forummet, men jeg har altså ikke tid til at bruge flere dage bare på at uploade filer, fordi forummet af og til skal opdateres for at holde de værste spam brugere væk.
-

crawack
- Site Admin

-
-
af Mr_Steam » 27. jul 2010, 09:23
Forstår dig godt Bjarne, tror jeg havde gjort det samme som dig. Men ja er vidst os tilhænger af at det bliver for bøvlet med at oprette bruger på et andet sted og så ligge billedet op på siden. for derefter at linke det her til, som Jannik gjorde. sagt med andre ord tvivler lidt på hvor meget jeg får smidt billeder op af mit projekt. Men vil da prøve og få dit billedegalleri ind i ens rutine, når man laver indlæg, man skal give tingene en chance Men så kommer den sidste "Men" jeg har ikke oploadet nogle billeder endnu, inde på http://www.rc-modeltruck.dk/rcbilleder/index.php Hvis jeg nu gør det.... skal vi sige på et helt nyt projekt i et galleri, kan jeg så oprette et nyt galleri til et andet projekt?? så man ikke skal blande 2 projekter sammen i et billede galleri derinde?
-

Mr_Steam
- Bilist

-
- Fødselsdag: 25. feb 1987
af jannik » 27. jul 2010, 10:13
Mr_Steam skrev:Forstår dig godt Bjarne, tror jeg havde gjort det samme som dig. Men ja er vidst os tilhænger af at det bliver for bøvlet med at oprette bruger på et andet sted og så ligge billedet op på siden. for derefter at linke det her til, som Jannik gjorde. sagt med andre ord tvivler lidt på hvor meget jeg får smidt billeder op af mit projekt. Men vil da prøve og få dit billedegalleri ind i ens rutine, når man laver indlæg, man skal give tingene en chance Men så kommer den sidste "Men" jeg har ikke oploadet nogle billeder endnu, inde på http://www.rc-modeltruck.dk/rcbilleder/index.php Hvis jeg nu gør det.... skal vi sige på et helt nyt projekt i et galleri, kan jeg så oprette et nyt galleri til et andet projekt?? så man ikke skal blande 2 projekter sammen i et billede galleri derinde?
Nu bruger jeg photobucket.com til det tyske forum, og det tager faktisk lige så lang tid at ligge billeder ind på den måde, som det gjorde, her på siden. Selfølgelig kan det da virke lidt bøvlet i starten, Men når først man har vænnet sig til det, fungerer det meget godt. Og fordelen ved en decideret fotoside er at de tit og ofte er hurtige til at uploade billeder, og de kan tage flere billeder af gangen. Og da jeg lavede indlægget med billedet før tog det faktiskt under 1 minut, så var det klar til blive lagt ud. Mht. at oprette brugerprofil, kan man jo bruge samme brugernavn.
-

jannik
- Messearrangør

-
- Geografisk sted: Stenløse
- Salgskarakter: 5 (100%)
- Fødselsdag: 10. jun 1976
-
af nybegynder » 27. jul 2010, 19:16
...kan kun give jannik ret med fotobucket...det er utroligt simpel og bruge,det er gratis og der er ingen problemer med det.
jeg har brugt det i to år nu uden et eneste problem på både tysk,engelsk,norsk og et enkel forum i usa...
"det er for svært og bruge"...hmm....nu er jeg ikke noget geni, og jeg finder det simpel og bruge...så mon ikke flere kan bruge det....
det er nemligt ikke særligt svært og have to sider åben på en gang...klikke på en img koder...kopier den og indsætte den i ens indlæg på forum....og vupti...når indlæget bliver lagt ind komme billeder automatisk frem...
der findes flere forskelige steder som tilbyder denne service gratis og fotobucket er efter min mening den nemmeste,jeg ved ikke hvilken server de bruger, men de uploader 50 billleder på under to minutter...og skal gerne ligge en manual ind her hvis der ønske om det...
det og bruge en extern server til billeder er der faktisk flere fordele ved..man opretter sig som bruger og bestemmer selv om man vil dele sine billeder med andre,dermed kan man osse se mange andre billeder fra mange andre hobbyfæller fra hele verden og ikke minst spare det bjarne for en masse "unødvendigt" arbejde hver gang forummet skal opdateres...
Senest rettet af nybegynder 27. jul 2010, 20:45, rettet i alt 1 gang.
Ni ud af ti stemmer i mit hoved siger jeg er ikke skør. Den sidste nynner melodien af Tetris ...
Proud member of the rejected mini truckers(chapter Denmark)
en del af fjrcv & rct4f
http://www.youtube.com/jestorp jesper krone torp projekt personer
-

nybegynder
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: hovedlandet..viborg
- Salgskarakter: 2 (100%)
- Fødselsdag: 19. sep 1970
-
af Skovbjerg » 27. jul 2010, 19:53
Ja det er da meget fint men så må de jo heller ikke være mere end 600x800 pix for ellers kan forummet ikke hitte ud af det  ...så nu skal man til at lave størrelsen op på billederne også..... 
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af nybegynder » 27. jul 2010, 20:10
...det er skam ikke noget problem....det kan man justere når man uploader...med et klik.... 
Ni ud af ti stemmer i mit hoved siger jeg er ikke skør. Den sidste nynner melodien af Tetris ...
Proud member of the rejected mini truckers(chapter Denmark)
en del af fjrcv & rct4f
http://www.youtube.com/jestorp jesper krone torp projekt personer
-

nybegynder
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: hovedlandet..viborg
- Salgskarakter: 2 (100%)
- Fødselsdag: 19. sep 1970
-
af Skovbjerg » 27. jul 2010, 20:14
nybegynder skrev:...det er skam ikke noget problem....det kan man justere når man uploader...med et klik.... 
okay hvordan gør man det ???????????????????????????????????
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af Skovbjerg » 27. jul 2010, 20:18
Tror jeg har fundet ud af det
-

Skovbjerg
- Chauffør

-
-
af Mr_Steam » 27. jul 2010, 21:04
jannik skrev:Nu bruger jeg photobucket.com til det tyske forum, og det tager faktisk lige så lang tid at ligge billeder ind på den måde, som det gjorde, her på siden. Selfølgelig kan det da virke lidt bøvlet i starten, Men når først man har vænnet sig til det, fungerer det meget godt. Og fordelen ved en decideret fotoside er at de tit og ofte er hurtige til at uploade billeder, og de kan tage flere billeder af gangen. Og da jeg lavede indlægget med billedet før tog det faktiskt under 1 minut, så var det klar til blive lagt ud. Mht. at oprette brugerprofil, kan man jo bruge samme brugernavn.
som jeg skrev tidligere, var det fint som det var før, Men jeg forstår godt at Bjarne ikke vil have det på forummet igen. hvad angår photobucket.com og andre sites til dette formål at distribuere billeder, ja så bruger jeg det nok også selv når jeg skal oploade nogle billeder og sårn, men ser jeg på til den tid jeg skal fyre et billede af på et indlæg igen igen igen..  og ja giver dig ret det er noget man skal vænne sig til. det andet var jo så nemt 
-

Mr_Steam
- Bilist

-
- Fødselsdag: 25. feb 1987
af Bsj » 10. aug 2010, 21:30
Nu er jeg endelig kommet igennem til http://www.rc-modeltruck.dk og syntes faktisk det er temmelig fedt Når man nu gerne vil se billeder - billeder af igangværende projekter, eller færdige - billeder som kan give inspiration, og billeder som man bare kan være misundelige på.. Jeg syntes det er cool nok Så jeg syntes da alle skulle smide nogle billeder derind af div projekter eller færdige biler - nye og gamle.. Kronborg - du er den der allerede har flest billeder derinde, så "aldrig" var heldigvis ikke så længe for dig  og fede billeder af dit og Just'es projekt Rahfen bil... /Bsj
Bsj. Brdr. Sjællænder Transport _________________________________________ Scania R560 Highliner. Volvo FH12 - under opbygning 2 stk Tankvogne - under opbygning.
-

Bsj
- Bilist

-
- Geografisk sted: Rønde
- Fødselsdag: 29. maj 1972
af Bsj » 10. aug 2010, 21:36
TEST med photobucket.com  OK - Nej - Dét er ikke svært eller tager lang tid..  Men syntes stadig http://www.rc-modeltruck.dk er en  side..
Bsj. Brdr. Sjællænder Transport _________________________________________ Scania R560 Highliner. Volvo FH12 - under opbygning 2 stk Tankvogne - under opbygning.
-

Bsj
- Bilist

-
- Geografisk sted: Rønde
- Fødselsdag: 29. maj 1972
af crawack » 23. aug 2010, 18:38
Der er nu kommet en ny funktion på ved rc-modeltruck.dk/rcbilleder  Man kan under billedet finde en 2 forskellige kopierings knapper: IMG knappen (den øverste) linker direkte til billedet og klikker man på det ser man det i vedkommendes album:  TITEL knappen (den nederste) giver mulighed for at skrive en tekst, klikkes der på teksten linkes der direkte til billedet i stor størrelse: Her kan man skrive hvad man har lyst til, næsten daSkal for en god skyld nævne at der kan forekomme problemer på andre browsere end IE (Internet Explorer)  P.S. Tak for lån af billedet Jens (towman) øhh, glemte vist at spørge 
-

crawack
- Site Admin

-
-
af mulde2 » 23. aug 2010, 20:19
syntes sku det er noget skrammel med det billede halløj.  så kan de ikke vises hvis de er for store og de kan ikke vises hvis det er for små og hvis det er en forkert fil og rend mig i r.... hvorfor gøre noget nemt hvis det kan gøres besværligt  men jeg må finde et computer geni der kan vise mig hvordan det fungere ellers må i undvære billeder fra mig. syntes sku det er lidt synd for de brugere af forum der ikke er så hårde i computer verden. men alt er jo nemt når man kan. men jeg er noget skuffet . tror godt et computer geni kan fatte mit budskab 
hilsen martin hansen. 3 akslet mercedes benz v8 2553 6x4 ( kurt nielsen. karise) fordi livet er for kort til kedelige volvoer. tlf. 26 35 04 43 hvis det skulle blive nødvendigt
-
mulde2
- Bilist

-
- Geografisk sted: svendborg
- Fødselsdag: 13. jul 1975
-
af crawack » 23. aug 2010, 20:37
mulde2 skrev:syntes sku det er noget skrammel med det billede halløj.  så kan de ikke vises hvis de er for store og de kan ikke vises hvis det er for små og hvis det er en forkert fil og rend mig i r.... hvorfor gøre noget nemt hvis det kan gøres besværligt  men jeg må finde et computer geni der kan vise mig hvordan det fungere ellers må i undvære billeder fra mig. syntes sku det er lidt synd for de brugere af forum der ikke er så hårde i computer verden. men alt er jo nemt når man kan. men jeg er noget skuffet . tror godt et computer geni kan fatte mit budskab 
Hvis man vil have hjælp skal man bare spørge, man kommer ingen vegne ved bare at kalde det hele noget lort og vende ryggen til....... Hvor skal vi starte 
-

crawack
- Site Admin

-
-
af mulde2 » 23. aug 2010, 20:41
ok jeg bor i vejstrup du kan lige komme forbi og vise mig det 
hilsen martin hansen. 3 akslet mercedes benz v8 2553 6x4 ( kurt nielsen. karise) fordi livet er for kort til kedelige volvoer. tlf. 26 35 04 43 hvis det skulle blive nødvendigt
-
mulde2
- Bilist

-
- Geografisk sted: svendborg
- Fødselsdag: 13. jul 1975
-
af Thomaschansen » 23. aug 2010, 21:02
TEST  Måske ikke lige det bedste billede, men det virker da...
Knight Hauler Blokvogn Tiptrailer Tankvogn
King Tiger Traxxas Summit Extreme
-

Thomaschansen
- Cyklist

-
- Salgskarakter: 1 (100%)
- Fødselsdag: 30. sep 1975
-
Tilbage til Om forummet