| |
Her kan i præsentere jeres Tamiya lastbiler
Redaktører: Stidsen, Administrator
af Mr_Steam » 11. maj 2010, 11:21
Hej alle Jeg vil lige præsentere mit lille projekt jeg er startet op på, vil starte ud med en lille ide skitse, og ja et billede af forbilledet. Da jeg desværre ikke kan finde nogle træer omkring mig der gror penge på, men må nøjes med en sølle SU så må jeg tage projektet i små etaper, men på den måde, håber jeg os at jeg kan få mange gode detaljer med i projektet. Har fået købt Scania R620 6x4 Highline hjem, og selvf. den er samlet.(så har lidt at kører med) men jeg skal have bygget den om til en R620 8x4, med tiden. har tænkt mig at starte ud med: - Male førehuset påsætning af div. lys m.m.
- Udvidelse af chassis rammen
- Tog hjul foran og bagved med tilhørende ramme, og evt. styring så de kan bruges. men først og fremmest påsætning.
- Mit største problem i projektet
er styretøjet, har prøvet at kigge rundt i forummet men syntes ikke jeg fik en klar ide om hvordan jeg skal lave dobbelt styring.
Ideen med denne rækkefølge er at jeg stadig har bilen at kører med i mellem tiden. for har ikke tænkt mig at lave alt dette på en uge. men er dog igang med at lave toghjulene så de kan monteres sammen med den forlænget chassis. og hvis det lykkes for mig at oploade et par billeder, burde i kunne se et billede af den rigtige lastbil og en "ide skitse". jeg har siddet og nørde med.
-

Mr_Steam
- Bilist

-
- Salgskarakter: 3 (100%)
- Fødselsdag: 25. feb 1987
- Salgskarakter: 0
af Mr_Steam » 11. maj 2010, 12:45
crawack skrev:Var det ikke nemmere bare at pille dækkene af fælgene Held og lykke med projektet 
Vil jo gerne have en lastbil, ikke endnu et tog til samlingen  engang til vinter, vil jeg kigge på Effer kranen til lastbilen, skal dog regne lidt på det først. men ja lastbilen er jo et projekt til havebanen, det sker jo at man afspore med togene, så skal man da os have et "redningskøretøj" hehe men ja skørt er projektet vel, men mener det godt med lidt varriation er det ikke? hehe
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af gozone » 11. maj 2010, 15:36
Spændende idé må man sige. Med hensyn til "dobbelt styretøj" så er der flere herinde, inkl. jeg selv, der har bygget biler med såkaldt "Twinsteer" hvor der er billeder af sammenbygningen af de 2 styrende aksler.. Ellers så bare spørg løs, der er mange herinde med "tænkehatte"..  Så en sådan idé er ikke det store problem at få ført ud i livet.. God fornøjelse med projektet. Mvh. Michael
-
gozone
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: Østjylland
- Salgskarakter: 0 (0%)
-
af jannik » 11. maj 2010, 18:10
Det skal nok blive et fedt projekt. Det er jo en fed ide. Bliver spændene at se hvordan det bliver i model.
-

jannik
- Messearrangør

-
- Geografisk sted: Stenløse
- Salgskarakter: 5 (100%)
- Fødselsdag: 10. jun 1976
-
af nielsenstar » 11. maj 2010, 18:20
Ja bliver spænende at følge held og lykke 
RIGTIGE MÆND HAR KROGHEJS http://vognmand-s-n.tk/ MVH.Lasse TEAM NIELSEN'S MODELER SCANIA 6x4 R620 krog hejs SCANIA 6X4 R620 MED FAST TIP SCANIA 6X4R620 HIGHLINE,SCANIA 6X4 R620 TOPLINE, TIPTRAILER
-
nielsenstar
- Bilist med trailer

-
- Geografisk sted: Ganløse
- Fødselsdag: 6. nov 1995
-
af Mr_Steam » 11. maj 2010, 18:47
tak skal så snart jeg får muligheden oploade nye billeder af selve toghjulene, går nemlig snart igang med fronten af lastbilen. gozone skrev:Spændende idé må man sige. Med hensyn til "dobbelt styretøj" så er der flere herinde, inkl. jeg selv, der har bygget biler med såkaldt "Twinsteer" hvor der er billeder af sammenbygningen af de 2 styrende aksler.. Ellers så bare spørg løs, der er mange herinde med "tænkehatte"..  Så en sådan idé er ikke det store problem at få ført ud i livet.. God fornøjelse med projektet. Mvh. Michael
Det lyder godt, så burde de foreløbige problemer, jeg kan tænke mig frem til være løst 
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af just » 11. maj 2010, 20:13
Dét er sku iorden  Glæder mig til at se mere/ flere billeder..  ......
MVH. Claus Justesen
Stol kun på dig selv og ingen andre
Proud Member of the Rejected Mini Truckers(Chapter Denmark)
en del af fjrcv & rct4f
SCANIA 8X4 MED KROG HEJS......
-

just
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: Hjemme ved Juelsminde...
- Salgskarakter: 8 (100%)
- Fødselsdag: 1. jun 1966
-
af Mr_Steam » 13. maj 2010, 08:11
Så var jeg forbi Bauhaus, det bliver et fint, men nok os lidt dyrt bekendtskab, at have deres forretning i nærheden, til dette projekt. Nu det jo bare med at forsætte der ud af Og ja, jeg er igang med en 10 T trolje, til banen, og dens hjul er næsten lige ved at være så små, at den passede til lastbilen, meeen, jeg må igang med drejebænken, og lave nogle nye og lidt mindre toghjul til min BVK'er Ved godt dette ikke har meget med Tamiya Lastbilmodeller, men har da lige smidt et billede op af trolje projektet.. så i lige kan se den i denne tråd, så i også kan se hvor toghjulet hører til. (Skal nok slette det, hvis man ikke må have den placeret her)
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af jbdk » 13. maj 2010, 09:16
Det bliver et meget spændene projekt at følge,  jeg må lige rose dig for din Trolje, den er sq fin...er den bygget efter en tegning eller er det et byggesæt som f.eks en Tamiya lastbil og har du ikke en hjemmeside hvor man kan se noget mere til din togbane... Hilsen Brix.
1:16:HL Tiger, Tamiya Sherman Calliope, HL Jagdpanther.Torro Sherman M4A1 1:14: Tamiya Ford Aeromax, Tiptrailer, nedbygget Bruder maskintrailer.
-

jbdk
- Bilist

-
- Geografisk sted: Nibe
- Fødselsdag: 21. mar 1975
-
af Mr_Steam » 13. maj 2010, 09:27
jbdk skrev:Det bliver et meget spændene projekt at følge,  jeg må lige rose dig for din Trolje, den er sq fin...er den bygget efter en tegning eller er det et byggesæt som f.eks en Tamiya lastbil og har du ikke en hjemmeside hvor man kan se noget mere til din togbane... Hilsen Brix.
Den er bygget efter en enkelt plantegning, og et par besøg hos jernbaneklubber, der har et par eksemplarer af den rigtige trolje, stående. så er ikke et byggesæt som Tamiya, men er bygget op fra bunden af, har også haft kontakt til Jølemo A/S for at få oplysninger om kranen m.m. da jeg skal til vinter have bygget kran til troljen og kran til Scania'en. Angående hjemmesiden, har jeg tænkt mig at lave en, men desværre ikke kommet videre ud over at overveje det. Kan være jeg burde lave en tråd på Pladderballe... med et par billeder og sårn???
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af jbdk » 13. maj 2010, 09:44
Mr_Steam skrev: Kan være jeg burde lave en tråd på Pladderballe... med et par billeder og sårn???
Se det lyder som en god plan,  jeg tror næppe at nogen herinde ville have noget imod det, det kunne jo være vi kunne lære nogle tricks som kunne hives over til lastbilerne...når alt kommer alt så startede Scania jo med at bygge togvogne, så der er jo et lille link imellem lastbil og tog der... 
1:16:HL Tiger, Tamiya Sherman Calliope, HL Jagdpanther.Torro Sherman M4A1 1:14: Tamiya Ford Aeromax, Tiptrailer, nedbygget Bruder maskintrailer.
-

jbdk
- Bilist

-
- Geografisk sted: Nibe
- Fødselsdag: 21. mar 1975
-
af Mr_Steam » 13. maj 2010, 12:03
hehe, må jeg lige se på her en af dagene, hvis der er flere der syntes det er en god ide, og at de evt. vil se det.?
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af Gammelsmølf » 13. maj 2010, 18:53
Mr_Steam skrev:hehe, må jeg lige se på her en af dagene, hvis der er flere der syntes det er en god ide, og at de evt. vil se det.?
Jo for faen Du ved godt at det er med elektrisk tog, som det er med bryster De er begge til børn, men det er som regel voksne der leger mest med dem 
Mvh Allan --------------------------- Karsten skrev:blue special skrev:Jeg mindes stadig når jeg gled op ad Ejer Baunehøj i lav split 1700 omdr. F... hvor den buldrede i røret
Det fandme poesi, det der!
Beer gives you drain bamage
-

Gammelsmølf
- Wedico nørd

-
- Images: 127
- Geografisk sted: Jernhøjgård
- Salgskarakter: 2 (100%)
- Fødselsdag: 12. jul 1974
-
af nybegynder » 14. maj 2010, 07:05
Gammelsmølf skrev:Mr_Steam skrev:hehe, må jeg lige se på her en af dagene, hvis der er flere der syntes det er en god ide, og at de evt. vil se det.?
Jo for faen Du ved godt at det er med elektrisk tog, som det er med bryster De er begge til børn, men det er som regel voksne der leger mest med dem 
...hørt hørt... 
Ni ud af ti stemmer i mit hoved siger jeg er ikke skør. Den sidste nynner melodien af Tetris ...
Proud member of the rejected mini truckers(chapter Denmark)
en del af fjrcv & rct4f
http://www.youtube.com/jestorp jesper krone torp projekt personer
-

nybegynder
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: hovedlandet..viborg
- Salgskarakter: 2 (100%)
- Fødselsdag: 19. sep 1970
-
af Preben Kaersgaard » 14. maj 2010, 08:09
Gammelsmølf skrev:Mr_Steam skrev:hehe, må jeg lige se på her en af dagene, hvis der er flere der syntes det er en god ide, og at de evt. vil se det.?
*LOL* Konge kommentar.. Den er noteret og gemt. Ang. projektet, så er det dælme et spændende et, ikke noget man lige ser. Men jeg kan se du ikke er nybegynder inden for at bygge modeller, så det skal jo nok lykkes. Go´ vind med projektet.
MVH. Preben Kærsgaard
-
Preben Kaersgaard
- Cyklist

-
- Geografisk sted: Åsted
- Fødselsdag: 7. feb 1976
af nielsenstar » 14. maj 2010, 10:05
En god omgang OT men fair nok det ser godt ud du har helt ret gammelsmølf 
RIGTIGE MÆND HAR KROGHEJS http://vognmand-s-n.tk/ MVH.Lasse TEAM NIELSEN'S MODELER SCANIA 6x4 R620 krog hejs SCANIA 6X4 R620 MED FAST TIP SCANIA 6X4R620 HIGHLINE,SCANIA 6X4 R620 TOPLINE, TIPTRAILER
-
nielsenstar
- Bilist med trailer

-
-
af Mr_Steam » 14. maj 2010, 11:53
Jo for faen Du ved godt at det er med elektrisk tog, som det er med bryster De er begge til børn, men det er som regel voksne der leger mest med dem  Der er noget om snakken. hehe må hellere lave tråden når jeg har tiden. Tilbage til BVK projektet. med lidt status opdatering. har skilt min lastbil ad i "næsten" alle de dele, den var i da jeg købte den. og er igang med at måle op til det nye Chassis til lastbilen. vedsiden af, er jeg ved at lave de rigtige toghjul til lastbilen, i den rette størrelse. Billeder, kommer senere, med noget konstruktivt arbejde. Tror vidst i alle har set en lastbil i 1000 dele, så det spare jeg jer for hehe 
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af Mr_Steam » 14. maj 2010, 13:04
Ja regnede ikke med at jeg skulle lave noget, da jeg har ret mange tømmermænd idag.. Men blev til lidt, stopper dog med dagens gode arbejde på lastbilen, for har været heldig indtilvidere, men så træt jeg er, går det nok bare galt. og vil være synd og ødelægge dagens arbejde indtil videre. Tyskerne kan, så kan vi også  men ja Respekt til de tyskere, generelt med alt deres arbejde med hobby. de er godt nok kreative. men jeg har et par kreative og skøre ideer med et par micro servoer til de døre hehe  så det vil jeg gå i krig med. Tilføjelse: skal ikke glemme alle dem her inde på dette forum der os laver vilde og flotte detaljer, på deres lastbiler. Stor respekt til jer.. men håber i alle forstår hvad jeg mener, når jeg referere til tyske lastbilprojekter.
Senest rettet af Mr_Steam 14. maj 2010, 13:37, rettet i alt 1 gang.
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af nielsenstar » 14. maj 2010, 13:20
-
nielsenstar
- Bilist med trailer

-
-
af just » 14. maj 2010, 20:50
MVH. Claus Justesen
Stol kun på dig selv og ingen andre
Proud Member of the Rejected Mini Truckers(Chapter Denmark)
en del af fjrcv & rct4f
SCANIA 8X4 MED KROG HEJS......
-

just
- Bestem selv

-
- Geografisk sted: Hjemme ved Juelsminde...
- Salgskarakter: 8 (100%)
- Fødselsdag: 1. jun 1966
-
af bman » 14. maj 2010, 21:29
fedt projekt 
Brian Rasmussen mobil. 2142 1652 - - - mine modeller: Dozer liebherr 742. hydralik gravemaskine volvo ec 700. hydralik 8x8 scania med Kroghejs.(under opbygning). hydralik har man RCmodeller med hydralik. har man olie i årerne :-D[hr]
-
bman
- Bilist med trailer

-
- Geografisk sted: østjylland Randers
- Salgskarakter: 1 (100%)
- Fødselsdag: 30. sep 1979
-
af Mr_Steam » 20. maj 2010, 10:35
Opdatering: Ekstra styretøj er nu bestilt  og selvf glemte jeg alt om dæk og fælge til dette. Mit instrument bræt, lader jeg være som det er, nu har jeg kigget på det i nogle dage. og er blevet tilfreds med det. Men hey, den gode nyhed. i morgen får jeg alle DSB mærker osv. til den  bliver skønt. selvom der nok liiige går lidt tid før jeg maler dyret. da jeg ikke syntes vejret er til det. og her i weekenden der er der dømt arbejde på chassiet. så er der lavet lidt inden eksaminerne tager alt min tid igen
-

Mr_Steam
- Bilist

-
af nielsenstar » 20. maj 2010, 16:18
-
nielsenstar
- Bilist med trailer

-
-
af Mr_Steam » 23. maj 2010, 10:59
Tak tak for de fine ord, har jeg egentlig helt glemt at skrive. Opdatering: Ja som tidligere kan ses har jeg fjernet dørene i lastbilen, de så ved at blive monteret igen Har skåret lidt ud til mine nye Chassis ramme.  og fået mine mærker hjem. Så det var kort beskrevet med tekst. Med billeder, vil jeg sige det på denne måde: Må nok sige at jeg er godt tilfreds med mærkerne til Lastbilen, glæder mig til at få dem monteret på førehuset, engang jeg kommer så langt i projektet.
-

Mr_Steam
- Bilist

-
Tilbage til Tamiya Lastbilmodeller